Ik ben Quintoine Rohner (roepnaam: Toine) en ben in 1985 geboren in Amsterdam. Inmiddels woon ik samen met mijn vrouw en twee kinderen in het prachtige Middenbeemster.
Als kleine Toine vond ik het geweldig om ideeën om te toveren tot producten en projecten. Toen mijn vader voor het eerst thuis kwam met een echte personal computer (PC) ontdekte ik al snel de creatieve mogelijkheden van de digitale wereld. Wat begon als het programmeren van een simpele website mondde uit tot het photoshoppen van eigen banners, het maken van in het oog springende animaties en het opzetten van fysieke fan-meetings. Sinds mijn 16e ben ik dan ook al ondernemende.
Al het bovengenoemde heb ik niet geleerd op school. In mijn vrije tijd las ik boeken over programmeren en hoe technologische gadgets werkte. Ik was gefascineerd door computers en wilde mijzelf daarin ontwikkelen. Dit was voor mij de toekomst! Het was dan ook niet gek dat ik toen ik in 2013 weer door mijn basisschool liep besloot om TwaanLab op te richten. Als kleine ‘Twan’ bood het onderwijs mij niet de gelegenheid mijn talenten te ontwikkelen, 15 jaar later zag ik dat dit nog steeds het geval was. Er is nog steeds te weinig aandacht voor al die kleine Twannetjes die zich willen onderdompelen in de wereld van technologie. Mijn missie was geboren: technologie en creativiteit integreren in het onderwijs, zodat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te ontdekken en te ontwikkelen.
Nu ruim 10 jaar later ben ik op veel verschillende vlakken actief met innovatie van het onderwijs waarbij ik krachtige partners vanuit het bedrijfsleven en overheid betrek. Samen met diverse scholen werken we hard aan het implementeren van leermiddelen die jongeren voorbereiden op de praktijk van vandaag de dag, van het geven van les, het opleiden van docenten tot het adviseren van scholen en hulp bij implementatie. Op het moment van schrijven staan er 2 (t)waanzinnige projecten op het punt van lancering waar ik enorm trots op ben. Met Digimakers bieden we een onderwijsplatform met technologische leer modules en met Leren in de Stad bieden we straks een online platform gericht op loopbaanorientatie waarmee we alle jongeren vanaf de basisschool grip geven op hun studiepad en talentontwikkeling.