Vanuit de Markthal in Purmerend kwam, afgelopen donderdag, een keur aan inspirerende presentaties langs van deskundigen op het gebied van destinationmarketing, met tips, voorbeelden en concrete tools, voor zowel een online als fysieke aanpak. Met samenwerking als gemene deler. Een mooi initiatief waar diverse ondernemers uit de regio bij aanwezig waren.
Hoe zet je jouw stad of regio op de kaart van geweldige recreatie- of toerismebestemming, op zo’n manier dat zoveel mogelijk ondernemers, organisaties en inwoners daarvan profiteren? Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) wijdde aan dit vraagstuk vorige week een digitaal congres, geleid door presentator Thierry van der Weide en directeur van BTLH Shirley Benoit.
De sector toerisme en vrije tijd was in 2019 nog goed voor zo’n 80 miljard aan inkomsten, waarvan ruim 70% wordt uitgegeven door de eigen regionale inwoners. Een aanzienlijke factor in de regionale economie.
Buiten dat wij eerdaags verder praten met Laag Holland, is in de komende editie van Regio Zaken een samenvatting van het congres te lezen, en ook licht Shirley Benoit toe wat ze met het congres wilde bereiken en met welke handvatten ze verder kan werken aan haar doel, Laag Holland in de spotlights zetten’.
Eén uitkomst gaf ze tijdens het congres al prijs: haar handen jeuken om met dit alles aan de slag te gaan! Wij houden jullie op de hoogte.