Jeroen Kaptein (58) is de man achter Bloei Marketing. Na 32 jaar als marketeer voor grote bedrijven als Unilever, Douwe Egberts, Verkade en Liander gewerkt te hebben, vond hij het vier jaar geleden tijd worden om zijn kennis en schat aan ervaring in een nieuw bedrijf te steken. Sinds vorig jaar is hij enthousiast lid van de PRO.
“De achterliggende gedachte was dat ik me meer op het MKB wilde gaan richten. De combinatie ondernemer zijn en daarnaast proberen de commerciële slagkracht van andere bedrijven te vergroten, leek me een mooie. En dat blijkt, nu vier jaar na de start van Bloei, goed te werken”, vertelt Jeroen.
Kaptein helpt zijn klanten door in alles mee te denken, creatief te zijn en ervan te doordringen dat communiceren een blijvend proces is. “Ik zie het in deze voor ondernemers spannende Coronatijd gebeuren dat communicatie op een laag pitje wordt gezet. Natuurlijk is het voor de meesten slecht weer, maar ik probeer iedereen er juist van te doordringen dat ze moeten blijven communiceren met hun klanten. Ga niet stilzitten of bij de pakken neerzitten, dat is funest. Meer commerciële slagkracht betekent meer omzet”, is zijn ervaring.
Jeroen is van mening dat een bedrijf, hoe klein of groot, zonder een missie, visie en strategie stuurloos is. Bloei Marketing helpt ambitieuze mkb-bedrijven met een gericht actieplan voor meer klanten en een hogere omzet. “Samen met de klant maak ik een analyse en een strategie en vervolgens staat een team van specialisten, waaronder online marketeers, specialisten op het gebied van sociale media en tekstschrijvers, klaar om het plan concreet te maken.”
#wijzijnpro